Your browser version is outdated. We recommend that you update your browser to the latest version.

 

Α. Σε προπτυχιακό επίπεδο (πτυχιακές εργασίες):

1. (Ιούνιος 2013) Στέφανος Σαφούρης, Ο παιδαγωγός Π. Π. Οικονόμου και το περιοδικό «Εκπαίδευσις» (1892-1895): Θέσεις, αντιπαραθέσεις, επιδράσεις (επόπτης Βασίλης Φούκας)
2. (Ιούνιος 2014) Αναστασία-Ειρήνη Τσιλίκα, Το κίνημα της Νέας Αγωγής και η αντιαυταρχική εκπαίδευση του A. S. Neill(επόπτης Βασίλης Φούκας)
3. (Ιούνιος 2015) Ευφημία Γιουβρή, Η διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας από εκπροσώπους του κινήματος του Σχολείου Εργασίας στην Ελλάδα (επόπτης Βασίλης Φούκας)
4. (Ιούνιος 2015) Δέσποινα Τσίντζα, Το φοιτητικό κίνημα του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης: αιτήματα, κινητοποιήσεις, ιδεολογικοί αγώνες. Βασικοί σταθμοί στην πορεία 36 χρόνων (1926-1962) (επόπτης Βασίλης Φούκας)
5. (Φεβρουάριος 2016) Ηλέκτρα Βαλιώκη, Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του Γ. Αρσένη: Βασικές αρχές – αντιδράσεις (επόπτης Βασίλης Φούκας)
6. (Ιούνιος 2016) Φωτεινή Δημοπούλου, Εφημερίς των Κυριών (1887-1917): η υποδοχή της εισόδου των γυναικών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (επόπτης Βασίλης Φούκας)
7. (Ιούνιος 2016) Στέφανος Μπότης, Το προφίλ του εκπαιδευτικού μέσα από παιδαγωγικά κείμενα του Ν. Εξαρχόπουλου: απόψεις και προτάσεις (επόπτης Βασίλης Φούκας)
8. (Σεπτέμβριος 2016) Αγγελική-Σωτηρία Ούτσογλου, HelenKeller (1880-1968): Η ζωή και το έργο της (επόπτης Βασίλης Φούκας)
9. (Φεβρουάριος 2017) Ιωάννα Μισαηλίδου, Η «υποδοχή» της Φιλοσοφικής Σχολής Θεσσαλονίκης από τον ημερήσιο τύπο(επόπτης Βασίλης Φούκας)
10. (Φεβρουάριος 2017) Αναστασία Παπαμανώλη, Το δικαίωμα πρόσβασης των γυναικών στην ανώτατη εκπαίδευση (τέλη 19ου – αρχές 20ού αιώνα): Προϋποθέσεις και περιορισμοί (επόπτης Βασίλης Φούκας)
11. (Ιούνιος 2017) Χριστίνα Κούση, Η Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (1964-1984): Πρόγραμμα σπουδών και καθηγητές(επόπτης Βασίλης Φούκας)
12. (Ιούνιος 2017) Χριστίνα Γεωργιάδου,Η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στη μεταπολιτευτική Ελλάδα (1977-2000): Σχέδια, αλλαγές, αντιδράσεις(επόπτης Βασίλης Φούκας)
13. (Φεβρουάριος 2018) Μαρία Βαρλάμη, Το μυστικό της παιδικής ηλικίας: Οι απόψεις της Maria Montessori για το παιδί και την παιδική ηλικία (επόπτης Βασίλης Φούκας)
14. (Φεβρουάριος 2019) Σοφία Αλμπανίδου,Ζητήματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής στα Προγράμματα Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής Θεσσαλονίκης από τη μεταπολίτευση έως σήμερα (επόπτης Βασίλης Φούκας)
15. (Φεβρουάριος 2019) Θωμαή Χατζηκαμάρη, Σχολικά βιβλία Ιστορίας Γυμνασίου (1950-1985): Περιεχόμενα, Πρότυπα, Κριτική θεώρηση (επόπτης Βασίλης Φούκας)
16. (Ιούνιος 2019) Παρασκευή Ξυνοπούλου,Ευανθία Καΐρη (1799-1866): Η ζωή και το έργο της (επόπτης Βασίλης Φούκας)
17. (Ιούνιος 2019) Αθηνά Ογσουσγιαννόγλου,Ειρήνη Παϊδούση (1897-1961): Μια στοργική παιδαγωγός (επόπτης Βασίλης Φούκας) 
18. (Φεβρουάριος 2020) Μαγδαλινή Νικολάου, Το Πρώτο Ελληνικό Εκπαιδευτικό Συνέδριο και η Γυναικεία Εκπαίδευση: Πρόσωπα, προτάσεις, προοπτικές (επόπτης Βασίλης Φούκας)
19. (Φεβρουάριος 2021) Ιωακείμ Βογιατζής, Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1929 και η κριτική του Δημήτρη Γληνού: Δράση και αντίδραση (επόπτης Βασίλης Φούκας)

Β. Σε μεταπτυχιακό επίπεδο (μεταπτυχιακές εργασίες):

1. (1994) Κυριάκος Μπονίδης, Οι ελληνικοί φιλεκπαιδευτικοί σύλλογοι ως φορείς εθνικής παιδείας στη Μακεδονία (1869-1914) (επόπτης Ν. Π. Τερζής)
2.  (1996) Φωτεινή Τσιρίκογλου, Ο θεσσαλός λόγιος-παιδαγωγός του Νεοελληνικού Διαφωτισμού Κωνσταντίνος Κούμας: Η ζωή, το έργο του και οι ιδέες του (επόπτης Ν. Π. Τερζής)
3. (1997) Ανδρομάχη Φωτιάδου, «Πρώτον Ελληνικόν Εκπαιδευτικόν Συνέδριον – Αθήνα Μάρτιος-Απρίλιος 1904»: Η αντίφαση του εκπαιδευτικού αιτήματος στην πρώτη δεκαετία του 20ού αιώνα (επόπτης Ν. Π. Τερζής)
4. (1997) Βασιλική Κατσαουνίδου, Η πρωτοβάθμια εκπαίδευση των κοριτσιών στην Αρχιεπισκοπή Κωνσταντινουπόλεως κατά τα σχολικά έτη 1902-1916 (επόπτης Ν. Π. Τερζής)
5.  (1997) Βασιλική Πετρίδου, Το Ελληνικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης (1874-1914). Προσέγγιση της οργάνωσης και λειτουργίας της Μέσης Εκπαίδευσης στη Θεσσαλονίκη κατά τα τελευταία χρόνια της οθωμανικής επικράτησης (επόπτρια Σ. Ζιώγου-Καραστεργίου).
6. (1997) Γιάννης Μπέτσας, Ο θεσμός των Εφορειών των σχολών στο πλαίσιο της εξέλιξης του κοινοτισμού στην ύστερη περίοδο της Τουρκοκρατίας. Παραδείγματα από τις κοινότητες της Μακεδονίας, (επόπτρια Σ. Ζιώγου-Καραστεργίου).
7. (1997) Ευαγγελία Μόσχου, Επισκόπηση της εκπαιδευτικής δραστηριότητας του ελληνισμού της Μακεδονίας κατά την πρώτη διετία μετά την απελευθέρωσή της. Διαδικασία μετάβασης από το κοινοτικό εκπαιδευτικό πλαίσιο της τουρκοκρατίας στο συγκεντρωτικό κρατικό μηχανισμό (επόπτρια Σ. Ζιώγου-Καραστεργίου).
8.  (1997) Κατερίνα Δαλακούρα, Το Κεντρικό Παρθεναγωγείο Θεσσαλονίκης (1854-1914). Μια πρώτη προσέγγιση της εκπαίδευσης των θηλέων στη Θεσσαλονίκη κατά το β' μισό του 19ου αιώνα (επόπτρια Σ. Ζιώγου-Καραστεργίου).
9.  (1997) Μαρία Μιχαηλίδου, Η Εκπαίδευση Ενηλίκων κατά το 19ο αιώνα στον Ελληνισμό, εντός και εκτός των ορίων του ελληνικού κράτους, Οι Σύλλογοι ως φορείς οργάνωσης- δραστηριοτήτων μάθησης (επόπτρια Σ. Ζιώγου-Καραστεργίου).
10. (1997) Παναγιώτης Αντωνίου, Το αμερικάνικο Κολέγιο "Ανατόλια" (1924-1940). Από τη Μερζιφούντα στη Θεσσαλονίκη. Η συμβολή του σχολείου στην ελληνική εκπαίδευση γενικότερα και η προσφορά του στην εκπαίδευση των προσφύγων της Μικρασιατικής καταστροφής (επόπτρια Σ. Ζιώγου-Καραστεργίου). 
11. (1997) Φιλιώ Τουλουμτζή, Η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στη Θεσσαλονίκη κατά την τελευταία περίοδο της Τουρκοκρατίας. Οι περιπτώσεις των αστικών σχολών: Κεντρικής Αστικής Σχολής, Αστικής Σχολής Αναλήψεως, Αστικής Σχολής Βαρδαρίου (επόπτρια Σ. Ζιώγου-Καραστεργίου).
12. (1998) Δημήτριος Παπαδόπουλος, Χαρίσιος Παπαμάρκου: Το παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό του έργο (επόπτης Ν. Π. Τερζής)
13. (1998) Χάιδω Χαλιάπα, Πρόσφυγες μαθητές και μαθήτριες στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη Θεσσαλονίκη: Στοιχεία από μια πρώτη καταγραφή (επόπτρια Σ. Ζιώγου-Καραστεργίου).
14. (1999) Έλλη Ιωαννίδου, Η εφορεία των εκπαιδευτικών καταστημάτων της Ελληνικής Κοινότητας Θεσσαλονίκης και ο ρόλος της στη διοίκηση, τη χρηματοδότηση και την οικονομική διαχείριση των σχολείων της πόλης, όπως προκύπτει από τις Λογοδοσίες των ετών 1884-1910 (επόπτρια Σ. Ζιώγου-Καραστεργίου).
15. (1999) Σωτήρης Παλάσκας, Η ελληνική εκπαίδευση στην Κωνσταντινούπολη των αρχών του 20ού αιώνα: οι δημοτικές και αστικές σχολές αρρένων και οι αντίστοιχες μικτές (1900-1915) (επόπτης Ν. Π. Τερζής)
16. (2000) Κατερίνα Βερεσόγλου, Η εκπαίδευση στην περίοδο της Οθωμανικής κυριαρχίας: προσέγγιση των διδασκομένων κειμένων και της διάρθρωσης σπουδών των ελληνικών σχολείων κατά τους δύο τελευταίους αιώνες της Τουρκοκρατίας (μέσα 17ου – 1821). Το παράδειγμα της Πατριαρχικής Σχολής, της Σχολής Βουκουρεστίου, της Πατμιάδας Σχολής και του Φιλολογικού Γυμνασίου Σμύρνης (επόπτης Ν. Π. Τερζής)
17. (2001) Ευρυδίκη Σιωνίδου, Η "Εκκλησιαστική Αλήθεια" ως πηγή στην ιστορία της εκπαίδευσης του Ελληνισμού της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας (1880-1912) (επόπτρια Σ. Ζιώγου-Καραστεργίου).
18. (2001) Παρασκευή Παρασκευά, Σαπφώ Λεοντιάς (1830-1900): Παιδαγωγικές απόψεις, εκπαιδευτική δράση, κοινωνική παρουσία (επόπτρια Σ. Ζιώγου-Καραστεργίου).
19. (2001) Σοφία Καρολίδου, Γυναικεία αγωγή και εκπαίδευση. Διαστάσεις του σχετικού προβληματισμού στους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ευρωπαϊκού και Νεοελληνικού Διαφωτισμού (επόπτρια Σ. Ζιώγου-Καραστεργίου).
20. (2003) Ευανθία Μαχαίρα, Τα σχολικά εγχειρίδια με βάση τους δημοσιευμένους καταλόγους της Κεντρικής Πατριαρχικής Εκπαιδευτικής Επιτροπής (1883-1912) (επόπτρια Σ. Ζιώγου-Καραστεργίου).
21. (2003) Ιωάννης Φούγγος, Γρηγόριος Γ. Παππαδόπουλος (1819;-1873): Η ζωή, το εκπαιδευτικό-διδακτικό του έργο, οι παιδαγωγικές απόψεις και η εθνική του δράση (επόπτρια Σ. Ζιώγου-Καραστεργίου).
22. (2003) Κωνσταντίνος Κούγκας, Η διάδοση των φυσικών επιστημών στον ελληνισμό κατά την προεπαναστατική περίοδο (1742 – 1821): Λόγιοι – Μέσα – Αντιδράσεις – Μεθοδολογικά Ζητήματα (επόπτρια Σ. Ζιώγου-Καραστεργίου).
23. (2004) Βασίλης Φούκας, Η παιδαγωγική κατάρτιση των εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στην Ελλάδα (1837-1910): αναζητήσεις, θέσεις, προοπτικές (επόπτρια Σ. Ζιώγου-Καραστεργίου).
24. (2004) Δημήτριος Πολίτης, Η εθνική διάσταση της εκπαίδευσης στον αλύτρωτο ελληνισμό της Μακεδονίας - Θράκης - Ηπείρου κατά την ύστερη Τουρκοκρατία: απόψεις - εκπαιδευτική δραστηριότητα εκπαιδευτικών (επόπτρια Σ. Ζιώγου-Καραστεργίου).
25. (2006) Χριστίνα Πλατή, Η λειτουργία της Ευαγγελικής Σχολής και του Φιλολογικού Γυμνασίου Σμύρνης μεταξύ 1809-1820 ως δείκτης των πολιτισμικών διεργασιών της εποχής. Η μαρτυρία κειμένων κοινωνικοθρησκευτικής κριτικής (επόπτης Ν. Π. Τερζής).
26. (2012) Βασιλική Αλ Αράτζ, Γυναίκες εκπαιδευτικοί στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από το 1930 έως το 1976: Πρόσβαση, επαγγελματική εξέλιξη και προσωπικά βιώματα (επόπτρια: Σ. Ζιώγου-Καραστεργίου).
27. (2012) Θεμιστοκλής Μουτσίσης, Ελληνικά σχολεία στη Στενήμαχο της Ανατολικής Ρωμυλίας (19ος αι.-1919): Η παρουσία, ο ρόλος και η πολυδιάστατη προσφορά των εκπαιδευτικών με έμφαση στο έργο και τις παιδαγωγικές απόψεις του Βλάσιου Σκορδέλη (επόπτρια: Σ. Ζιώγου-Καραστεργίου).
28. (2012) Πέτρος Πασχαλίδης, "Σαν παραμύθι" 12+1 Ιστορίες γύρω από τη Δημοτική μας Εκπαίδευση: εκθέσεις των επιθεωρητών του 1883 και εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις στο τελευταίο τέταρτο του 19ου αιώνα (επόπτρια: Σ. Ζιώγου-Καραστεργίου).
29. (2013) Ελένη Ανδρεαδέλλη, Όψεις της Εκπαιδευτικής Ιστορίας της Θεσσαλονίκης (1912-1974): Λόγοι μαθητών και μαθητριών για το χθες και το σήμερα των σχολείων (επόπτης: Βασίλης Φούκας).
30. (2013) Ευαγγελία Κουγιουμτζή, Αρχές της Νέας Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Δημοτικισμού στα Αναγνωστικά βιβλία της περιόδου 1917-1920 (επόπτρια: Σ. Ζιώγου-Καραστεργίου).
31. (2013) Ολυμπία Βρακοπούλου, Απόψεις του Δημητρίου Καταρτζή (1730-1807) για την αγωγή, την εκπαίδευση και τη γλώσσα: η εποχή, οι επιδράσεις και η διάχυση των ιδεών του (επόπτρια: Σ. Ζιώγου-Καραστεργίου).
32. (2013) Χαράλαμπος Παπαντώνης, Εκπαιδευτική κίνηση και κοινωνική εξέλιξη στην Πτολεμαΐδα από το 1912 μέχρι σήμερα: Η συμβολή της Γενικής και της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (επόπτρια: Σ. Ζιώγου-Καραστεργίου).
33.  (2014) Μαρία Ασλανίδου, Η σχολική ζωή στο Α’ Γυμνάσιο Γιαννιτσών (1914-1980): Μελέτη αρχειακού υλικού – απόψεις εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών (επόπτης: Βασίλης Φούκας).
34. (2014) Μαρία Λίκα, Το σύστημα πρόσληψης των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα υπό το πρίσμα των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων του 20ού αιώνα: Το παράδειγμα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (επόπτης: Βασίλης Φούκας).
35. (2015) Άννα Μαρτζιβάνου, Η διδασκαλία της πρώτης ανάγνωσης από την καθιέρωση της συνδιδακτικής μεθόδου (1880) έως το 1895 (επόπτης: Βασίλης Φούκας).
36. (2015) Ειρήνη Κιοσσέ, Η Μεταρρυθμιστική Παιδαγωγική στη Γερμανία και το παιδαγωγικό έργο του HugoGaudig (1860-1923): Όψεις, απόψεις, επιδράσεις (επόπτης: Βασίλης Φούκας).
37. (2015) Μαρία Κυργιαννή, Οι παιδαγωγικές απόψεις του Fr. Froebel και της M. Montessori για την προσχολική αγωγή και η διάχυσή τους στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα (επόπτης: Βασίλης Φούκας).
38. (2016) Ιουλία Δημοπούλου, Η διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γραμματείας από μετάφραση στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης του 1964: Υποδοχή, απόψεις, αντιδράσεις (επόπτης: Βασίλης Φούκας).
39. (2016) Ραφαέλα Γκόγκου, Κώστας Καλαντζής (1911-1988): Παιδαγωγός, δάσκαλος, μεταρρυθμιστής της Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα (επόπτης: Βασίλης Φούκας).
40. (2016) Στέφανος Σαφούρης, «Εμπρός για μια Ελλάδα νέα…»: Ιδεολογίες και ιδεολογήματα, αξίες και πρότυπα μέσα από τα αναγνωστικά βιβλία της περιόδου 1939-1941 (επόπτης: Βασίλης Φούκας).
41. (2018) Αγγελική-Σωτηρία Ούτσογλου, «Έξω από το σκοτάδι»: Η ζωή, το έργο, η κοινωνική δράση της Helen Keller και η υποδοχή τους στην Ελλάδα (επόπτης: Β. Φούκας).
42. (2018) Δέσποινα Τσίντζα, Ο Υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Β. Γόντικας και οι μεταρρυθμιστικές του προσπάθειες: Από τα νομοσχέδια του 1923 στη μεταρρύθμιση του 1929 (επόπτης Β. Φούκας).
43. (2018) Θεόδωρος Σαραϊδάρης, Τα εκπαιδευτικά νομοσχέδια του Αθανάσιου Ευταξία, 1899 (επόπτης Δ. Μαυροσκούφης).
44. (2018) Στέφανος Μπότης, Εκπαιδευτικός Δημοτικισμός και Κομμουνισμός: Λόγος και αντίλογος, 1924-1936 (επόπτης Δ. Μαυροσκούφης).
45. (2018) Φωτεινή Δημοπούλου, Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία (1986-1988): οι αντιδράσεις της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Μ.Ε.) στην εκπαιδευτική πολιτική του Υπουργού Παιδείας Αντώνη Τρίτση (επόπτης Δ. Μαυροσκούφης).
46. (2020, σε εξέλιξη) Αμαλία Χαϊδούτη,Δελτίον Ο.Λ.Μ.Ε. (1974-1981): Οι αγώνες της Ο.Λ.Μ.Ε. για τη θεμελίωση της σύγχρονης εκπαίδευσης και τη διαμόρφωση του προφίλ του εκπαιδευτικού (επόπτης Β. Φούκας).
47. (2020, σε εξέλιξη) Χρυσοβαλάντης-Παρασκευάς Ποτήρης, Δελτίον Ο.Λ.Μ.Ε. (1967-1974): Οι εκπαιδευτικές παρεμβάσεις της Ο.Λ.Μ.Ε. κατά την περίοδο της δικτατορίας των συνταγματαρχών (επόπτης Β. Φούκας).

Γ. Σε διδακτορικό επίπεδο (διδακτορικές διατριβές):

1. (2003) Γιάννης Μπέτσας, Θεσμικές και λειτουργικές όψεις της εκπαίδευσης των ελληνορθόδοξων κοινοτήτων στο οθωμανικό κράτος: Από την έναρξη των μεταρρυθμίσεων του Τανζιμάτ έως την Επανάσταση των Νεοτούρκων (επόπτης Ν. Π. Τερζής)
2. (2003) Κονδυλία Χοϊδά, Το μάθημα των γαλλικών στα ελληνικά σχολεία της μέσης εκπαίδευσης του ελεύθερου κράτους και του έξω ελληνισμού κατά τον 19ο αιώνα: Σκοπός, περιεχόμενο, οργάνωση, βιβλία (επόπτρια: Σ. Ζιώγου-Καραστεργίου).
3. (2004) Κατερίνα Δαλακούρα, Η εκπαίδευση των γυναικών στις ελληνικές κοινότητες της οθωμανικής αυτοκρατορίας (19ος αι.-1922). Κοινωνικοποίηση στα πρότυπα της πατριαρχίας και του εθνικισμού (επόπτρια: Σ. Ζιώγου-Καραστεργίου).
4. (2005) Θεοδώρα Χασεκίδου-Μάρκου, Εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά περιοδικά στην Ελλάδα - Η διαμόρφωση της παιδαγωγικής σκέψης κατά τον 19ο αιώνα (επόπτρια: Σ. Ζιώγου-Καραστεργίου).
5. (2009) Βασίλης Φούκας, Η Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης: Σπουδές, σπουδαστές και σπουδάστριες κατά την περίοδο του μεσοπολέμου (1926-1940) (επόπτρια: Σ. Ζιώγου-Καραστεργίου).
6. (2010) Κωνσταντίνος Κούγκας, Η διδασκαλία των φυσικών επιστημών στα εκπαιδευτικά ιδρύματα του ελληνισμού κατά τη μετεπαναστατική περίοδο (1821-1940): από το Νεοελληνικό Διαφωτισμό στο σύγχρονο ελληνικό κράτος (επόπτρια: Σ. Ζιώγου-Καραστεργίου).
7. (2015) Μαρία Δελάκη, Διδασκάλισσες της Κρήτης-υποκείμενα ιστορίας: Εκπαίδευση και επαγγελματική σταδιοδρομία (αρχές του 19ου αιώνα έως το τέλος της Κρητικής Πολιτείας 1913) (επόπτρια: Σ. Ζιώγου-Καραστεργίου).
8. (2016, σε εξέλιξη) Άννα Μαρτζιβάνου,Η μεταφορά των μεταρρυθμιστικών παιδαγωγικών ιδεών από την Ευρώπη και την Αμερική στην Ελλάδα και η διαμόρφωση της παιδαγωγικής θεωρίας (1900-1940) (τριμελής συμβουλευτική επιτροπή: Β. Φούκας, Δ. Μαυροσκούφης, Χρ. Τζήκας)
9. (2016, σε εξέλιξη) Δέσποινα Βασιλειάδου,Από τη «Σχολή των κοινών γραμμάτων» στο «Ιδιωτικό Ρωμαίικο Δημοτικό Σχολείο Βλάγκας» (1763-2013): Από την ενοριακή στη μειονοτική εκπαίδευση(τριμελής συμβουλευτική επιτροπή: Β. Φούκας, Δ. Μαυροσκούφης, Ι. Μπέτσας)
10. (2017, σε εξέλιξη) Ευμορφία Καρακατσάνη,Το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών στα Ελληνικά Σχολεία του ελληνικού κράτους κατά την περίοδο 1836-1929 (τριμελής συμβουλευτική επιτροπή: Β. Φούκας, Δ. Μαυροσκούφης, Κ. Μπονίδης)
11. (2019, σε εξέλιξη) Βαλασία Γκατζώλη,Διδασκαλία, σχολική ζωή, ενθυμήσεις: Η ιστορία ζωής ενός Μικρασιάτη δασκάλου από την περίοδο του Μεσοπολέμου έως και τη λήξη του Εμφυλίου (τριμελής συμβουλευτική επιτροπή: Β. Φούκας, Δ. Μαυροσκούφης, Κ. Μπονίδης)
12. (2019, σε εξέλιξη) Θεόδωρος Σαραϊδάρης,Από τον Εμφύλιο στο Μετεμφυλιακό Κράτος: Η περίπτωση του υπουργού Παιδείας Κωνσταντίνου Τσάτσου (1949-1950) (τριμελής συμβουλευτική επιτροπή: Β. Φούκας, Δ. Μαυροσκούφης, Κ. Τσιούμης)
13. (2020) Εύη Γιαννάτη, Εφημερίς των Κυριών (1887-1917): Αναπαραστάσεις και επαναπροσδιορισμός των γυναικείων ταυτοτήτων στον ιδιωτικό και δημόσιο χώρο (επόπτρια: Σ. Ζιώγου-Καραστεργίου).
14. (2020) Θεοδώρα Τζήκα, Το νεολαιΐστικο κίνημα από το μετεμφυλιακό κράτος στη δικτατορία των συνταγματαρχών: Πολιτικά, κοινωνικά και εκπαιδευτικά προτάγματα (επόπτρια: Σ. Ζιώγου-Καραστεργίου).
15. (2020, σε εξέλιξη) Βασίλης Σολωμός,Από την Ομάδα Γυναικείων Σπουδών στα προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα φύλου του ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ στο Α.Π.Θ.: Πρόσωπα, διερευνήσεις, προκλήσεις(τριμελής συμβουλευτική επιτροπή: Β. Φούκας, Ελ. Χοντολίδου, Α. Σαρακινιώτη)
16. (2020, σε εξέλιξη) Δέσποινα Τσίντζα, Ο δρόμος ενός «αθόρυβου» παιδαγωγού: Η φιλοσοφία, η εκπαιδευτική δράση και η συμβολή του Μίλτου Κουντουρά στην εκπαιδευτική πολιτική του νεοελληνικού κράτους(τριμελής συμβουλευτική επιτροπή: Β. Φούκας, Δ. Μαυροσκούφης, Ι. Μπέτσας)